Saturday 4 August 2012

CITA-CITA

Assalammualaikum, masa hari Jumaat haritu(3 Ogos 2012), masatu aku nak pergi makmal Sains Pertanian dengan Ipin. Tiba-tiba ada sorang senior Elektrik datang dekat aku dan dia tanya:

Senior: Kau kelas apa?
Aku: Kelas 4 Pertanian 1. Asal? *sambil senyum*
Senior: 4 Pertanian 1? *Sambil melihat buku yang aku tengah pegang* oh pertanian. Kau tuu laki lebih baik kau amik Elektrik. Kau nanti besar nak jadi apa?
Aku:*aku hanya mampu bersenyum walaupun soalan dia macam asdfghjkl* Nak jadi Doktor :)*muka confident*
Senior: Layak ke kau nak jadi Doktor?
Aku: InsyaAllah :) hehe
Senior: Doktor apa? Doktor Falsafah? haa Doktor Falsafah Elektrik. Elektrik pun ada tau.
Aku:*tak habis-habis dengan Elektrik dia*hehe ada ke? tak pernah dengar pun :O
Senior: Ada :) SP senang tak?
Aku: Senanglah jugak tapi bosan sikit
Senior: Apa yang susah sangat baca je!
Aku: *yelah*

                                                     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Perbualan ni terhenti dekat situ sebab aku dah sampai dekat makmal SP yang dia tuu pergi makmal Elektrik dia tu haha.


~Semua orang ada cita-cita masing-masing untuk dicapai. Kalau macam aku korang tau kan hehe. Kalau aku di takdirkan jadi Petani nak buat macam mana. Kan? haha. Tak kesahlah yang penting semua tu daripada sumber yang halal walaupun sedikit~ Assalammualaikum xD

No comments:

Post a Comment